12 Nisan 2016 Salı

Bebeğinizi Emzirmenin Yolu ve Püf Noktaları Nelerdir ?

Var mı Anne Sütü gibisi :)

Uzun uzadıya yazıp kafa şişirmek istemiyorum. Bu yöntemimle ilk çocuğunu mamayla büyütüp ikinci çocuğunu emzirmeyi başarttığım kişiler mi dersiniz, cesaret verip başaranları mı dersiniz :) ve daha kimleeer kimler.. Siz de o minicik kalbin, minicik bedenin, size muhtaç o meleğin zararsız beslenmesini istiyorsanız hiç tereddütsüz buyrun. Çünkü şimdiye kadar başarısız olan olmadı :)


- Doğum yaptınız çok şükür. Sıra emzirmede. Bi kere şunu kafanızdan atın " Sezeryan doğum yapanın sütü geç gelir, erken doğum yapanın sütü erken gelir ".. Kesinlikle yanlış. Benim sütüm 3 günde taştı sezeryan olduğum halde. Görümcem normal doğum yapmış ve 9. günde gelmiş.

- Peki süt nasıl hemen gelir ? Sık sık sağacaksınız :)

- İpucu SAĞMAK.. Peki sütü damarlara doldurmak gerek o nasıl olacak ?

- Öncelikle 2 saatte bir ağzınıza 2 tulumba tatlısı atın. Üstüne 2 bardak su için. Gün içinde 2 litre su içseniz yeter. Yani 10 su bardağı. Fazlasına inanın hiç gerek yok :)

Ee sonra ? Bebeği sık sık emzirin.

Şimdi uygulama metoduna geçelim..

- Bebeğiniz acıktı. Hemen emzirin. Bir bebek hemen biberon dolusu içmez. Sütünüz de göğsünüzden hemen fışkırmaz. Bebek aç diye korkmayın. Çünkü yenidoğan bebeklerin midesi 1 çay kaşığı veya 1 tatlı kaşığı kadardır. O yüzden 1-2 çeker hemen uyurlar :) İlk işiniz emzirmeye uğraşmak. Emmekte zorlanabilir ama siz de ısrarcı olun. O memeyi bırakıp uyuduktan sonra  yapacağınız şey bir kaşığa göğsünüzü sağmak. İlk zamanlar damla gelir, korkmayın sağmaya devam. Sağdıkça damarlar açılır, tatlı ve su damarları coşturur. Kimileri göğsü geriden tutup sıkar süt gelsin diye. Halbu ki bu acı verir. Ama göğüs ucunun1 cm kadar gerisini iki parmak arasında bas-bırak tarzı sağarsanız süt gelir. Acı da hissetmezsiniz hiç. Neyse devam edeyim. Bu sağdığınız süt artık ne kadar çıkarsa bebeğin ağzına boşaltın. Hem karnı doyar hem emmeyi unutmaz. Yani sıralama çok önemli. İlk önce emziriyorsunuz sonra sağıp ağzına veriyorsunuz. Olabildiğince sağın. Sağdıkça süt çoğalacak. Aslında püf noktası bu. Bebeği de emzirdikçe sütünüz artacak. Ne kadar çok sağma o kadar çok süt demek :)

- Dediğim gibi bebeklerin midesi çook küçük o yüzden hemen doyarlar. Çok vicdanlı oldunuz hadi biraz süte izin var. Çeyrek çay bardağı sütü kaynatın ve ılıtın. Üzerine çeyrek çay bardağı hazır su veya kaynatılıp soğutulmuş su ekleyin. Karıştırıp kaşıkla verebilirsiniz. O hemen uyuyacaktır bi kaç kaşıktan sonra :) çünkü mide küçük :) yatınca bırakın vermeyi. Aslında gerek yok ama içiniz rahat etmesi için yapılabilir. Mamadan iyidir. Sütün kaynaması çok önemli aksi taktirde gaz yapabilir.

- Kural bu yani :) önce emzir sonra çıktığı kadar sağ. Sağdığını bebeğe içir. 2 saatte bir 2 tulumba tatlısı ve üzerine hemen 2 bardak su. Görün bakalım süt hemen gelecek ve siz emziren anne olacaksınız :)

Göğsünüz şişip süt dolduğunda artık tatlı yemiyorsunuz. Çünkü artık süt yapmaz sadece kilo yapar. Su içmeye devam edeceksiniz çünkü sütün %90 ı sudur derler. Bir anda 3-5 bardak içmeyin. Çünkü bi kısmı süt olur, geri kalanı hep idrar olarak çıkar. Yani işe yaramaz. En iyisi 2 saatte 1 bardak su için. Emzirdikçe ve su içtikte hemen zayıflayacaksınız :) Sık sık emzirmek ve düzenli su içmekten başka HİÇBİRŞEY süt yapmaz.

Gaz sorunu için şöyle diyeyim. Yediklerinizden bebeğe gaz maz geçmez. Ne buluyorsanız yiyin. Ama ekşi ve acı tüketmeyin. Ekşi sütü azaltır. Acı ise acılaştırabilir. Bebeğim 20 günlük nohut, fasulye, aşure yerdim. Her emzirme öncesi sırt üstü yatar pozisyonda gaz masajı yapın. Ayaklarını karnına itin ve geri çekin. 3 defa yapın. Sonra pedal çevirin 3 defa. Geriye pedal çevirin 3 defa. Sonra bir sağ bacağını karnına itin çekin. Sonra sol bacağını karnına itip çekin. Bunu da 3 defa yapın tamamdır. Ve emzirin. Emzirme sonrası yapmayın kusar. Emzirme sonrası karnını ve göğüs bölgesini kendinize dayayın ve kanepeye hafif yaylanır gibi oturun. Sonra onun sırt ve bel bölgesine masaj yapın hızlıca 1-2, 1-2. Sonra tıp tıp tıp karından sırta vurun. Bazı bebekler nazikçe çıkarmaz. Ben biraz sert yapardım ve olabildiğince hızlı. Tapır tapır gazı çıkardı :) bebeğinizin karın ve göğüs bölgesi size yaslanınca ve siz arkadan masaj yapınca iki kuvvet arasında gazı hemen çıkar ;)  ben her emzirmemde gaz çıkartmazdım. 2-3 emzirmede bir yapardım. Bağırsakların da gaza ihtiyacı var. Çünkü kakayı kolay yapar ve daha rahat olur. Bağırsak hareketine de yardım eder.

Bebeği tutmakta çok önemli. Sırt ağrısı yapmaması için önerim ;

- Yattığımız yastık var ya onu dizinize koyun. Kanepeye oturun. Bebeği üzerine uzandırın ve bir eliniz memeyi tutsun. Diğer elinizle bebeğin başını alttan kaldırın ve emzirin. İlerleyen zamanlarda kendi pozisyonunuzu bulursunuz. Ben 2 aya yakın böyle emzirdim sayılır. Çünkü sırt ağrılarım vardı önceden de. Masa başı çalışmaktan :)  Yüksekçe tam göğsüme denk gelecek şekilde elyaf dolu bir yastığı kullandım ben. Geceleri emzirmek için beşiğimin yanında bir düşük taburem vardı. Ona oturuyordum üzerime yastık koyup öyle kolayca emziriyordum. Gerçi taburem hala beşiğin yanında :) Bildiğimiz eskiden banyo yaparken oturduğumuz tabure :)

Peki göğüs ucu yaralarını önlemek için ne yaptım ?

- Herşey hikaye. Anne sütü şahane :) her emzirmeden önce göğsümü sıkıp çıkan sütü göğüs ucuma sürdüm. Her emzirmeden sonda da tekrar sütümü sürdüm. Hatta bazen acır gibi olunca emzirme sonrası sütümü sürdüm. Kurudu. Bi daha sürdüm. Bi daha kurudu. Bi daha sürdüm yine kurudu ve tamamdır :) Yani 3 defa tekrarladım. Süt nem veriyor ve çatlama ve yarayı önlüyor. Boşuna pahalı kremler almayın.

Emzirme öncesi ve sonrası göğsümü yıkadım mı ? HAYIR. Çünkü yıkayınca suda ki mikropların bebeğime geçeceğinden korktum ve yıkamadım. Ne kadar çok kafaya takarsanız o kadar çok sorun çıkar. Pek takmadım ve hiçte bişey olmadı şükür :)

Hastanede hemşireler bebek aç olunca hemen mama alın diyorlar. Kesinlikle almayın ve hatta doğum öncesi eşinize annenize tembih edin. Eğer mama derlerse kesinlikle almayın diyin. Şekeri düşer diyen hemşirelerimiz oluyor. Korkmayın hiç birşey olmaz. Çok önemliyse 1-2 damla şekerli su damlatın ağzına.

Eskiden annelerimiz bizi mamayla büyütmedi. Biraz cesaretli olun artık. Çünkü siz annesiniz artık. Sorumluluk sahibi bir kişi cesaretli olmalı.

BEN YAPARIM. BEN EDERİM. ELİMDEN HER İŞ GELİR. BU NE Kİ. demeyi öğrenin artık..!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder